Review: Samsung A51 & A71

0
1035

Geweldige camera, geweldig scherm, geweldige batterij voor de hele dag. Deze slogan zou je misschien verwachten bij het vlaggenschip onder de telefoons, maar niets is minder waar. Ik heb het over de Samsung Galaxy A51 en de Samsugn Galaxy A71!

Telefoons hoeven niet zo duur te zijn

Het wordt steeds moeilijker voor smartphone fabrikanten om de hoge prijs van nieuwe toestellen te rechtvaardigen. De Samsung Galaxy A51 en A71 dragen daar zeker aan bij. Voor de helft van de prijs van een A10, het huidige nieuwste model van Samsung, krijg je namelijk een all-round smartphone die voor de meeste mensen meer dan goed genoeg is.

De A50, de vorige versie van de A51, staat al heel lang in de top 10 van best verkochte toestellen. En dit jaar doet Samsung het gewoon dunnetjes over. De A51 en A71 zijn allebei hele complete smartphones, en alles wat je van een moderne goede smartphone kan verwachten.

Top kwaliteit scherm en camera

Aan de buitenkant zie je ook niet dat het gaat om een goedkoper toestel is. Het toestel is allereerst lekker groot, de A71 nog net iets groter dan de A51. Het scherm is lekker scherp en heeft prachtige kleuren. De front camera zit subtiel verwerkt in het rondje bovenin het scherm. Wat mij betreft is dat een goede oplossing, want zo zit de camera niet zo in de weg en neemt ie weinig ruimte in het scherm in. De front camera is voor beide modellen ook erg goed, maar liefst 32 MP. Je selfies worden dus sowieso scherp! Aan de achterkant vinden we voor beide toestellen een vier dubbele camera. Met minder hoor je er natuurlijk niet echt meer bij. De A51 heeft een 48MP hoofd camera met daaronder een groothoek lens voor foto’s met een extra breedte, een macro lens voor je foto’s heel dicht bij en een diepte-lens voor dat mooie diepte effect. De camera van de A71 is zelfs nog iets beter, dankzij de 64MP hoofdcamera.

Beide toestellen hebben dus alle ingrediënten voor het maken van goede foto’s. En met deze display en camera doen deze toestellen zeker niet onder aan zijn duurdere collega’s.

Zuiniger dan high-end toestellen

Er zijn zelfs dingen die het beter doen. De hardware is iets zuiniger dan het beste model van Samsung. Het kost minder stroom om het toestel zijn werk te laten doen, en daardoor laadt je toestel sneller op. Je zult consistent meer dan anderhalve dag je batterij kunnen doen. Die batterij laadt tevens erg snel op: binnen een uurtje van 0 naar 70 procent. Er zijn meer dingen die deze toestellen beter doen dan duurdere telefoons. Zoals het hebben van een 3.5mm poort voor je oortjes, die eigenlijk ontbreekt bij alle high-end smartphones. Omdat Samsung een gevestigd merk is, zijn er tevens talloze opties voor een passend samsung a51 hoesje of a71 hoesje.

De Samsung Galaxy A51 en A71 zijn dus beide erg goede smartphones voor de middenklassers!